Einde Rio avontuur - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Kim Diepen - WaarBenJij.nu Einde Rio avontuur - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Kim Diepen - WaarBenJij.nu

Einde Rio avontuur

Blijf op de hoogte en volg Kim

06 Mei 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hier alweer de laatste blog van mijn verblijf in Rio. Ik heb er 88 dagen gezeten en heb het ontzettend naar mijn zin gehad, maar nu ik weer een volle dag thuis ben is het hier ook wel weer fijn. De laatste dagen in Rio waren niet bijzonder boeiend. Ik heb afscheid genomen van mijn collega's van mijn stage bij ELSA. Het bleek dat nog 2 andere ook dezelfde dag ook weggingen dus er was een heel uitgebreid ontbijt geregeld waarbij iedereen iets lekker mee had genomen dus veel cake en chocola gegeten die ochtend. 1 Mei is een nationale feestdag in Brazilië (eigenlijk over de hele wereld behalve in Nederland) en ik wilde wel meedoen aan een protestloop maar was te bang dat de gemoedelijke sfeer zou omslaan en gelukkig had ik dat van tevoren bedacht want het was voor de lunch al gestopt door de politie. Vrijdag heb ik nog even de laatste dingetjes gekocht en een wandeling gemaakt door het centrum. De Brazilianen zijn zich nu al helemaal klaar aan het maken voor het WK: alle winkels kleuren groen en geel en alle mogelijke versieringen zijn te koop. Dan loopt Nederland met zijn oranje assortiment toch nog klein beetje achter. Zaterdag ben ik nog even een rondje gaan lopen door Copacabana en heb afscheid genomen van het strand. Zondag was dan de dag dat ik zou vertrekken. Ik had veel tijd ingelast omdat de bussen niet op tijd komen en het nogal lang kan duren bij alle stappen op het vliegveld. De bus kwam inderdaad 45 minuten te laat, maar daarna was er op het vliegveld geen enkele rij langer dan 6 personen dus ik hoefde nergens echt lang te wachten. ook bij de visa controle (waar andere mensen een lange tijd bij een hokje stonden) kosten het mij 2 minuten. De man keek of de tijd klopte, kopieerde mijn paspoort en zette een stempel. Ik had dus nog 4 uur in totaal niets te doen gehad op het vliegveld voordat mijn vlucht vertrok. De vlucht was niet bijzonder en op Schiphol stonden gelukkig mijn ouders en mijn lieve vriendinnetje Miriam te wachten.
Nu ben ik weer thuis en probeer ik weer te wennen aan de nieuwe tijd (5 uur eerder dan in Rio) en het weer. Gister was goed te doen maar vandaag heb ik t toch wel koud.
Nu moet ik me richten op het afmaken van mijn scriptie en dan moet ik nog maar weer zien waar ik ga werken. Dus misschien komt er weer een blog maar voorlopig blijf ik in het oude vertrouwde Opmeer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1535
Totaal aantal bezoekers 4173

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 29 Juli 2014

Rio!

Landen bezocht: