1808 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Kim Diepen - WaarBenJij.nu 1808 - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van Kim Diepen - WaarBenJij.nu

1808

Blijf op de hoogte en volg Kim

23 Februari 2014 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hoi! Het is ongeveer weer een week verder van mijn eerste reisverslag en er zijn weer genoeg dingen gebeurd. Vorige weekend heb ik besteed aan het nachtleven ontdekken in Rio. The place to be is Lapa. Het is een montmartre-achtig gebied met veel cafeetjes en muziek. Ik was daar deel op zoek naar een mico (zoek op google: mico rio de janeiro) omdat die voornamelijk daar wonen en bananen jatten uit de huizen, maar helaas heb ik ze nog niet gezien. Gelukkig heb ik nog wat dagen hier.
Dinsdag wilde ik naar de Rio open tennis tournament omdat Rafael Nadal daar zou spelen. Én zo goedkoop en van dichtbij heb ik hem nog nooit gezien, maar helaas blijft het net als de mico's over voor een andere tijd. Na veel proberen om kaartjes te kopen online, gokte ik het erop dat ik aan de deur ook een kaartje kon kopen maar dat was alleen voor leden van de Jockey club en daar hoorde ik jammer genoeg niet bij.
Vrijdag leek het mij een goed idee om eigenlijk de toerist uit te hangen en de stad te bekijken. Dit kan door de free walking tours die hier worden gegeven. Het belangrijkste wat de gids vertelde was:1808. Dit is het jaar dat de Portuguese koning vlucht (van Napoleon) naar Rio de Janeiro en vanaf dat moment wordt de stad opgebouwd tot wat het nu is. De 300 jaar ervoor was het puur een kolonie met een hoop goud en diamanten. We hebben naast veel gebouwen uit de geschiedenis, het huis van Carmen Miranda gezien en hebben super lekkere feijada (lokale specialiteit) gegeten. Ik heb een aantal leuke mensen tijdens de tour ontmoet en we zijn met z'n allen naar Ipanima strand geweest voor de zonsondergang. Daar was net toevallig een fotoshoot bezig voor een nieuw sportprogramma dus we zijn even met de presentatoren op de foto gegaan, wie weet worden ze ooit nog beroemd.
Natuurlijk ben ik hier ook nog om te studeren en dat gaat ook goed. Mijn theoretisch kader is goedgekeurd dus nu kan ik vanaf volgende week met de data aan de slag. Dus dat wordt komende week nog hard aan de studie en dan CARNAVAL!!!
De carnaval is eigenlijk al een beetje begonnen doordat de generale repetities ook al een feestje zijn.
Tot volgende keer!
Beijos

  • 25 Februari 2014 - 23:59

    Chyla:

    Hoi Kim,
    Fijn om eens te lezen hoe het met je gaat. Dit is blijkbaar alweer je tweede reisverslag. Ik heb de eerste helemaal gemist, maar ik ga die nog wel even opzoeken. Het klinkt alsof je je al aardig thuisvoelt. Ik neem aan dat de Brazilianen het tegenovergestelde zijn van de Zweden :)
    Geniet ervan, dan genieten wij mee en heel veel plezier met het Carnaval.

    Chyla en Sjaak

  • 26 Februari 2014 - 17:06

    Corrie Bot:

    Hallo Kim.
    Wat een mooi verhaal,zo rijzen we toch noch met je mee
    Ik ga het helemaal volgen
    Gr. Oma

  • 28 Februari 2014 - 10:57

    Joke Van Diepen:

    Hoi Kim ,
    Weer een heel avontuur voor je joh, geweldig,
    Hoe zit je daar, deel je een kamer met iemand of heb je zelf een appartement?
    En wat ben je daar precies voor je studie aan het doen?
    Is het mooi, en warm? een mooi land.
    Ik weet eigenlijk heel weinig over Brazilië.
    Ik wens je heel veel succes en plezier daar.
    Wanneer kom je weer terug naar Nederland?
    Lieve groet,
    Joke en Marcel en jongelui

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kim

Actief sinds 12 Feb. 2014
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4179

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 29 Juli 2014

Rio!

Landen bezocht: